Våra fina lokaler

I kåren har vi tre lokaler: Kyrkstugan, Floget och Högsäter. Kyrkstugan är den lokal vi oftast träffas i på våra scoutmöten på måndagar. Floget är en lokal vi äger som ligger på sidan av Hunneberg med fin utsikt över Trollhättan. Högsäter är vår nyaste scoutstuga, som ligger en bit bort men fortfarande på Hunneberg. Till denna stuga äger vi även lite mark och skogsparti.

Floget

Floget är den lokal vi har ägt längst och är en stor och fin villa som ligger på sidan av berget med väldigt fin utsikt över Trollhättan. Ibland har vi våra måndagsmöten här med men det beror lite på vad vi ska göra och vilken åldersgrupp. Även fast det är en väldigt gammal stuga så har vi påbörjat att renovera och uppdatera den. Detta är något vi jobbar med när vi kan och får tid. Några saker som vi har gjort är att installera en förbränningstoalett och ny trappa med hiss upp till själva stugan. Parkering är tyvärr väldigt begränsat, men kyrkparkeringen är nära.

Adress: Floget 426, 461- 93 Västra Tunhem

Är du intresserad av att hyra denna lokal? KLICKA HÄR för kontaktinformation till kåren så hör vi av oss så snabbt som möjligt:)

Högsäter

Högsäter är våran nyaste stuga. Denna ligger en bit in i skogen, en bra bit från stan och väldigt avlägsen. Här finns även den del mark och lite skog som passar perfekt för roliga scout aktiviteter och spännande äventyr. Stugan i sig är relativt stor och gammal, men vi håller just nu på att uppdatera den. Här finns ett utedass och inget rinnande vatten, men en bra brunn har vi, så vatten finns det gott om.

Adress: Högsäter Hunneberg, 461- 93 Västra Tunhem

Gamla kyrkstugan

”Gamla kyrkstugan” är en lokal som vi hyr av Svenska kyrkan Västra Tunhems Pastorat, därav dess namn. Det är här vi oftast möts på våra scoutmöten varje måndag då det är nära för många med bra utrymme för parkering. Det är en fin stuga där vi har lite av kårens vanligaste scoutmaterial. Det finns såklart också mycket plats till att leka och ha roligt på, vilket är ett måste för oss scouter.

Adress: Prästgården 355, 461- 93 Västra Tunhem