hero8_nm-8103184

Familjescouter

Familjescouter 0–7 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Tid: Någon helgdag kl 10-14 ca en gång i månaden                                                                                                                                                 Plats: Scoutstugan Högsäter på Hunneberg(adress: Hunnebergs scoutgård Högsäter)

Scouter är kul för alla åldrar, även små och vuxna. Familjescouter är den perfekta starten för familjer som vill komma ut i naturen och ha kul med barnen. Här kan man lära sig mycket bra om naturen och gemenskap. Att kunna orientera sig i skogen och veta var man ska gå är bra kunskaper i livet.  Inom familjescouterna lär vi oss också om att ha respekt för djur och natur, men även eld och vatten.

Är ni intresserade av att komma och testa på? Hör då av er till någon av följande:

Annalena Levin: Tel – 0708523573, e-mail – annalena.levin@scouterna.se

Familjescouter